Stalls dejour

Idag hade jag och en annan från min klass stalls dejour. De va bara att stiga upp halv 6 för att göra sig i ordning. Vi förde nu ut hästarna å sen åkte vi på en morgon kaffe. När vi kom tillbaka till stallet så var det bara att sätta igång och städa. Vi va ganska snabbt färdiga och åkte iväg på lunch. Före vi åkte på lunch hann jag konstatera att vassa knivar int är min grej och att jag int borde använda dem, men int fick ja någo stort sår bara ett litet att plåstra om :P När sen en av våra lärare kom så for vi iväg på en liten terräng tur --> vilket hästarna älskade :D
Vi kom tillbaks ti stalle och sadlade av våra hästar före vi tog in resten av "havre-mopederna". Det var meningen att vi skulle ha "Heppakerho" (hästskötar kurs för barn) idag och räknade med att åtminstone 5st skulle komma. Men det kom bara en som hon fick ha lite "privat" kurs istället, vilket hon tyckte om jättemycke. Vi körde med skolans lilla ponny och hon fick pröva på lite av alla gångarter. När vi var klara med det var de bara att hoppa i bilen och åka hem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0